Lancer Register Forum banner
41 - 60 of 129 Posts
Wreckleford said:
Het zal geen probleem veroorzaken. Het werkt hetzelfde als voorheen, behalve dat de a/c-ventilatorpinnen worden gebruikt om de radiateurventilatoren en de a/c-ventilatoren te activeren. De ECU trekt alleen de ventilatorrelais naar aarde, dus het is niet zo dat de totale ventilatorstroom door de ECU gaat.
Hoe gaat dit helpen? De A/C-ventilator werkt alleen als de A/C in werking is??? Dus als de A/C uit staat, heb je helemaal GEEN RADIATEURVENTILATOR :( Ook draait de A/C-ventilator de hele tijd op lage snelheid als de A/C aan staat, hij wordt niet door de motortemperatuur geregeld.

gtpumps said:
Hoe gaat dit helpen? De A/C-ventilator werkt alleen als de A/C werkt??? Dus als de A/C uit staat, heb je helemaal GEEN RADIATORVENTILATOR :(
Ook draait de A/C-ventilator de hele tijd op lage snelheid als de A/C aan staat, hij wordt niet door de motortemperatuur geregeld.
Laag signaal activeert ventilatoren door temperatuur.
Hoog signaal activeert ventilatoren met een a/c-schakelaar.

Het zal prima werken

gtpumps said:
Hoe gaat dit helpen? De A/C-ventilator werkt alleen als de A/C werkt??? Dus als de A/C uit staat, heb je helemaal GEEN RADIATORVENTILATOR :(
Ook draait de A/C-ventilator de hele tijd op lage snelheid als de A/C aan staat, hij wordt niet door de motortemperatuur geregeld.
Heb je het ooit geprobeerd? Ga er dan niet van uit. Als je in het 7 servicehandboek kijkt, zul je zien dat het de a/c-ventilator activeert op basis van de temperatuur, ongeacht of de a/c aan staat, en dat hij twee snelheden heeft, afhankelijk van de koelvloeistoftemperatuur.

Wreckleford said:
Heb je het ooit geprobeerd? Ga er dan niet van uit. Als je in de 7 service manual kijkt, zie je dat deze de a/c-ventilator activeert op basis van de temperatuur, ongeacht of de a/c aan staat of niet, en hij heeft twee snelheden, afhankelijk van de koelvloeistoftemperatuur.
Ik rijd al 5 maanden met een EVO7 ECU in mijn EVO6TME :)
Ik heb nog nooit gezien dat de A/C-ventilator aanging zonder dat de A/C-knop AAN stond en de verwarmingsventilator AAN, d.w.z. de airconditioning in werking was.

Bij welke motortemperatuur zou de A/C-ventilator aan moeten gaan?

De vraag die ik stelde is of je ooit geprobeerd hebt de a/c ventilatoruitgangen te gebruiken om de radiateurventilator te besturen? Ik heb een IV en een VI gedaan met de a/c uitgangen zoals dit en beide zetten de ventilatoren aan, ongeacht of de a/c aan staat of niet. De handleiding legt zelfs uit dat de a/c ventilator wordt ingeschakeld op basis van temperatuur, ongeacht of de a/c aan staat of niet. Zo kwam ik op het idee om het ĂĽberhaupt te proberen. Ik herinner me de exacte temperaturen waarop de ventilatoren aangaan niet, maar het staat in de handleiding.

Wreckleford said:
De vraag die ik stelde is of je ooit geprobeerd hebt de a/c ventilator uitgangen te gebruiken om de radiateurventilator te besturen? Ik heb een IV en een VI gedaan met de a/c uitgangen zoals dit en beide schakelen de ventilatoren in, ongeacht of de a/c aan staat. De handleiding legt zelfs uit dat de a/c ventilator wordt ingeschakeld op basis van temperatuur, ongeacht of de a/c aan staat. Zo kwam ik op het idee om het in de eerste plaats te proberen. Ik herinner me niet de exacte temperaturen waarop de ventilatoren inschakelen, maar het staat in de handleiding.

Zoals ik al eerder uitlegde, moet je bij de VI de radiateurventilatordraad verbinden met de a/c ventilatordraad, omdat deze twee afzonderlijke circuits heeft om de radiateurventilator en de a/c ventilator te besturen. Bij de IV is dit niet nodig omdat de circuits al af fabriek verbonden zijn (d.w.z. de vier ECU heeft geen afzonderlijke uitgangen voor a/c en radiateurventilatoren).

Als ik er verder over nadenk, is je auto, gebaseerd op wat je beschreef, waarschijnlijk zo bedraad dat de radiateurventilator draait op de lage snelheid a/c uitgang en de a/c condensorventilator draait op de hoge snelheid a/c uitgang.
Dus als je het op deze manier doet, zoals je me eerder in deze thread hebt voorgesteld.

Werken de radiateurventilatoren 100% zoals ze zouden moeten, zonder de a/c aan te hoeven zetten, en oververhit de auto niet?

Ook is me verteld dat de evo 7 en later een soort controlebox heeft voor de radiateurventilatoren, ik neem aan dat deze ook niet nodig is?

Wreckleford said:

Nog even over nagedacht, gebaseerd op wat je beschreef, is je auto waarschijnlijk zo bedraad dat de radiateurventilator draait op de lage snelheid a/c-uitgang en de a/c-condensorventilator draait op de hoge snelheid a/c-uitgang.
Je neemt veel aan :)
Eigenlijk zijn beide relais van de hoge en lage snelheid radiateurventilator losgekoppeld, zodat ik de EVO7 ECU niet beschadig terwijl ik dit allemaal uitzoek. Het is hier winter, dus ik rijd gewoon met de a/c-ventilator aan, de aircompressor losgekoppeld.

Ik heb de a/c hi- en lo-draden niet omgedraaid om ze aan te passen aan de EVO7 ECU, dus in mijn geval zou de a/c-ventilator op hoge snelheid moeten aanslaan, zoals je zegt bij een bepaalde motortemperatuur. Dit moet ik controleren.

De reden dat ik dit nog niet heb opgelost, is dat ik overweeg om de EVO7 variabele snelheid ventilator setup te gebruiken, en wacht gewoon tot er iets gebruikt op de juiste prijs opduikt :)
Maar de zomer komt eraan, moet het oplossen.

Goed werk jongens met het vereenvoudigen van deze ecu's. Geduldig wachten op het evo 9 ecu diagram :). Ik wil een evo 9 motor in een evo 4 plaatsen (met behoud van de mivec :) en ik denk dat dit me enorm zou helpen......sorry als het een beetje off topic is, maar heeft iemand al een 9-motor in een 4-6 geplaatst met volledig functionerende mivec?

cossie1 said:
Dus op deze manier, zoals je me eerder in deze thread hebt voorgesteld.

De radiateurventilatoren werken 100% zoals ze zouden moeten, zonder de airconditioning aan te hoeven zetten, en de auto oververhit niet?

Ook is mij verteld dat de Evo 7 en later een soort controlebox heeft voor de radiateurventilatoren, ik gok dat deze ook niet nodig is?
Ja, het is dezelfde beschrijving. Je hoeft de airconditioning niet aan te zetten, de ventilatoren werken allebei, de auto zal niet oververhitten.

Het gebruik van de a/c-ventilatoruitgangen wordt gedaan om de Evo 7 up ventilatorcontroller niet te gebruiken.

Wreckleford said:
Ik wil suggereren dat er een fout zit in dit diagram (en in de Mitsu-servicemanual) met betrekking tot pinnen 8 en 22. Ik heb een standaard 7 gecontroleerd en ontdekt dat pin 8 de brandstofpomp is en 22 de a/c-compressor, zoals in 4-6. Kan iemand dit bevestigen?
Ik heb nu een andere 7 gecontroleerd en het bovenstaande bevestigd. De draadlocaties kloppen echter wel voor de 8's die ik heb gecontroleerd.

gtpumps said:
Je neemt veel aan :)
Eigenlijk zijn beide relais van de radiatorventilator met hoge en lage snelheid losgekoppeld, dus ik beschadig de EVO7 ECU niet terwijl ik dit allemaal uitzoek. Het is hier winter, dus ik rijd gewoon met de A/C-ventilator aan, airconditioningcompressor losgekoppeld.

Ik heb de A/C hoge en lage draden niet omgekeerd om te passen bij de EVO7 ECU, dus in mijn geval zou de A/C-ventilator op hoge snelheid moeten aanslaan, zoals je zegt bij een bepaalde motortemperatuur. Dit moet ik controleren.

De reden dat ik dit nog niet heb opgelost, is dat ik overweeg om de EVO7-ventilator met variabele snelheid te gebruiken, en gewoon wacht tot er iets gebruikt tegen de juiste prijs opduikt :)
Maar de zomer komt eraan, moet het oplossen.
Ik zal proberen je de pagina uit de handleiding te sturen. Als alternatief kun je het gewoon proberen. Als je met je auto rijdt tot hij heet wordt en dan de airco uitzet, zou de ventilator nog steeds moeten draaien.

De enige aanname die ik hierbij doe, is dat de TME precies hetzelfde is bedraad als de gewone 6, maar ik zou verrast zijn als er een groot verschil zou zijn.

Mooi 1, bedankt maat.

**** u even bevestigen dat dit is wat er moet gebeuren?

Verwissel draden 32 en 34 (A/C Lo en Hi fan). Koppel 20 en 21 los (rad Lo en Hi fan) en verbind 20 met de draad die nu op 32 zit en verbind 21 met de draad die nu op 34 zit.

Omdat u uw originele bericht heeft bewerkt om te zeggen dat u niet zeker wist of 32 en 34 verwisseld moesten worden.

Discussion starter · #55 ·
Wreckleford said:
Ik heb er nu nog 7 gecontroleerd en het bovenstaande bevestigd. De draadlocaties kloppen echter voor de 8's die ik heb gecontroleerd.
Bedankt voor het controleren, ik heb net een GEMS-handleiding bekeken die dit ook bevestigt. **** u zich herinneren of de draadkleuren ook verkeerd zijn?

Grant

Ik ga hopelijk deze week mijn E6 ECU in mijn E4 plaatsen, hoe kan ik controleren of de Pin 33 draad doorgesneden moet worden of dat het oké is? Moet ik ook tegelijkertijd de injectoren vervangen? Is de auto normaal bestuurbaar als de ECU eenmaal is geïnstalleerd? Bedankt.

IanGti said:
Ik hoop deze week mijn E6 ECU in mijn E4 te plaatsen, hoe kan ik controleren of de draad van pin 33 doorgesneden moet worden of dat het in orde is? Moet ik ook tegelijkertijd de injectoren vervangen? Is de auto normaal bestuurbaar zodra de ECU is geĂŻnstalleerd? Bedankt
IIRC moet pin 33 zeker worden doorgesneden (maar knip hem zo ver mogelijk in de kabelboom af, om er zeker van te zijn dat er genoeg is om hem weer aan te sluiten als je het ooit nodig hebt).

En je hebt tegelijkertijd de e5/6 injectoren nodig, anders zal je auto niet erg goed lopen.

Bedankt Wreckleford en subsidies voor alle info in deze thread.

Ik heb nu een Evo 7 Ralliart Ecu in mijn 6 RSII gemonteerd.

Omdat mijn auto een RSII is, was het niet nodig om pinnen 8 en 22 te verwisselen, ik weet niet zeker of dit bij een GSR gewijzigd zou moeten worden of niet.

Ik heb gedaan wat Wreckleford zei, en 32 en 34 verwisseld, daarna 20 op 32 en 21 op 34 bedraad, en 87 losgekoppeld.

Alles lijkt te werken zoals het hoort, inclusief de ventilatoren en airconditioningsystemen :D

P.S. Ik weet niet of het komt omdat mijn auto een RSII is, maar 32 op mijn auto was blauw met rode streep en niet blauw met geel zoals in de afbeelding.

Nogmaals bedankt jongens voor jullie hulp :cool:

41 - 60 of 129 Posts