Lancer Register Forum banner
21 - 40 of 129 Posts
Discussion starter · #22 ·
Er zijn een paar suggesties geweest over het plaatsen van een VII, of zelfs VIII 260, ECU in een IV/V/VI.

Ze zouden moeten werken met een paar draadwisselingen ;) MAAR de VII, en latere modellen, hebben een totaal ander radiatorventilator-controlesysteem :( :

De ventilator is variabel in snelheid en wordt bestuurd door zijn eigen "black box" die reageert op een variabele frequentie-uitvoer van de ECU.

Je zou de VII ECU moeten kunnen gebruiken, maar je zou ook de VII ventilatorassemblage moeten gebruiken en een paar chassisbedradingsmodificaties moeten toevoegen.

Grant

Hallo Grant, je zei dat je ook de Evo 1-3 handleidingen hebt, kun je ze ook plaatsen? Heb je toevallig de pin-outs van een handleiding voor de 94' 1.8t gsr?? Ik koop morgen een van deze 1.8t en hij heeft een klein probleem, maar ik heb wat bedradingsinfo nodig om verder te komen. Bedankt

Hallo Grants,

Voor de Evo 6-connector heeft u de ISC-spoelen gelabeld als 1, 6, 3 en 4. Op een andere webpagina werden ze gelabeld als A1, B1, enz. Hieronder staat hoe ze verbonden zijn. **** u uitleggen waarom het niet 1, 2, 3, 4 is?

Is het omdat de ISC-connector 6-pins is en u aangeeft welke specifieke pin in de connector naar de IAC-klep leidt?

04 - Stationair Servo 1 - ISC Motorspoel (A1)
18 - Stationair Servo 6 - ISC Motorspoel (B2)
17 - Stationair Servo 3 - ISC Motorspoel (A2)
05 - Stationair Servo 4 - ISC Motorspoel (B1)

Off topic.

Defi set aansluiten.

Mph draad van defi display.

Aansluiten op?

Snelheidssensor gokte ik.

Nee.

Ook de draadkleur is niet hetzelfde als aangegeven.

Ervan uitgaande dat de FQ300 anders was dan hierboven vermeld?

Ook in welke moet ik het splitsen?

Oké, ik heb net de e7 naar een e6 optie bekeken.

Als het bovenstaande correct is, dan zouden de enige pinnen waar je je zorgen over zou moeten maken, pinnen 20,21,22 zijn, die allemaal de ventilatoren en de airconditioning aansturen? en pin 87, wat de stationairschakelaar is??? op de e6 en het ACD-signaal op de e7.

Dus wat moet er precies gebeuren, en mijn reden om te vragen is dat mij een goedkope evo 7 Ralliart Ecu is aangeboden.

Wreckleford said:
Koppel de draad van de stationairschakelaar los.

Verwissel vervolgens draden 32 en 34 (A/C Lo en Hi fan). Koppel 20 en 21 los (rad Lo en Hi fan) en verbind 20 met de draad die nu op 32 zit en verbind 21 met de draad die nu op 34 zit.

Dat is alles wat nodig is.

Edit: je **** het beste even dubbel checken of de A/C Hi en Lo correct zijn voor zowel de 7- als de 6-pins aansluitingen hierboven. Ik moet dit zelf doen op de auto die ik heb omgebouwd.
Is de A/C-ventilator hetzelfde als de Rad-ventilator op een 6 dan?

Zou dat ook geen probleem veroorzaken als de A/C aan stond toen de motor heet wordt, dan gaat hij proberen de ventilator weer aan te zetten, waardoor hij twee keer zoveel stroom krijgt???

Het veroorzaakt geen probleem. Het werkt hetzelfde als voorheen, behalve dat de a/c-ventilatorpinnen worden gebruikt om zowel de radiateurventilatoren als de a/c-ventilatoren te activeren. De ECU trekt alleen de ventilatorrelais naar aarde, dus het is niet zo dat de totale ventilatorstroom door de ECU gaat.

Mooi 1, bedankt voor de info.

Zal het doorknippen van pin 87 (stationairschakelaar) enig effect hebben op iets?

Wat doet dat precies?

Oh, en heb ik het goed voor als ik denk dat de evo 7 RA ecu beter is dan de Evo 6 RA ecu?

evo5 power FC in evo1-3

GeĂŻnstalleerde power fc d-jetro van evo5 in mijn evo1. Dit zonder patch-harnas. Er hoeven slechts twee draden aan het harnas te worden toegevoegd om de ventilatoren te laten werken. Al het andere werkt zonder draadwissels. Inclusief toerentalsignalen, aangezien de schema's aangeven dat de uitgangen voor de toerenteller verschillend zijn.

Pin 20 en 21 zijn open op het evo1-harnas. Ik heb die draden van een schroot-harnas toegevoegd. Pin 20 wordt aangesloten op pin 16 en 21 gaat naar pin 3.

evo5
20=fan hi-a/c
21=fan lo

evo1-3
16=fan hi-a/c
3=fan lo

21 - 40 of 129 Posts